Young, A. & Mary, L. From solitudes to synergies: fostering the learning and well-being of young emergent bilinguals through sensitivity in language use and teaching, 16th international conference of the Association for Language Awareness, Languages for life: Educational, professional and social contexts, Wirkschatfs Universität, Vienna, Austria, 19-22 July 2016.
Young, A. Presentation of the Collaborative Community Approach to Migrant Education project, Final conference of ECML Programme 2012-2015: Learning through languages - Promoting inclusive, plurilingual and intercultural education, ECML, Graz, Austria, 10-11 December 2015.
Mary, L.; Young, A. & Birot-Freyburger, S., "Ekmek... du pain” : Pratiques professionnelles dans une classe de petite section multilingue. Apprendre dans et par les langues ! Ou Comment accompagner l’élève allophone à l’école maternelle et primaire, Université de Haute-Alsace, France, 9-10 December 2015.
Young, A. "Plurilinguisme et littératie multilingue : leviers d’apprentissages au 21e siècle, Les rendez-vous de Canope, Musée de l'Histoire de l'Immigration, Paris, 9 December 2015.
Young, A. "Ouvrons la porte de la classe aux langues de la maison : accueillir et communiquer avec les enfants qui ne parlent pas encore français". Snuipp, l'Athénée municipal de Bordeaux, 9 November 2015.
Young, A. "Les démarches inclusives des langues et cultures familiales", colloque interacadémique et interdegré: Langues des élèves, langues de l'école, ESPE de Gennevilliers, Université Cergy Pontoise, Paris, 14 October 2015.
Young, A. & Mary, L. "Translanguaging in a French nursery school class with emergent bilingual children and their families: How, when and why?", colloquium "Tasks and translanguaging: real meaning-making practices?", Sixth international conference on task-based language teaching (TBLT 2015), University of Leuven, Leuven, Belgium, 16-18 September 2015.