MARY, Latisha & YOUNG, Andrea Susan (2023) Nurturing critical multilingual awareness with pre-service (pre)primary teachers through an interdisciplinary, project-based approach, Language Awareness, 32(4), 621-644. DOI: 10.1080/09658416.2023.2274551
FLOM, Haley and YOUNG, Andrea S. (2022) Adrift between republican values and plurilingual policies: (pre)primary school teachers’ reported practiced language policies in Strasbourg, Multilingua Journal of Cross-Cultural and Interlanguage Communication, 41(6), 633-688. https://doi.org/10.1515/multi-2020-0019
YOUNG, Andrea S. & MARY, Latisha (2021) Blurring the borders between research and practice: video as a tool to develop knowledge about language and empower (student) teachers in multilingual pre-school classrooms, European Early Childhood Education Research Journal, 29(3), 351-362. DOI: 10.1080/1350293X.2021.1928720
YOUNG, A. & MARY, L. (2016) Dix ans d'expérimentation dans la formation pour une meilleure prise en compte de la diversité linguistique et culturelle des élèves : enjeux, défis et réussites. DIVERSITÉ LINGUISTIQUE ET CULTURELLE À L'ÉCOLE: Accueil des élèves et formation des acteurs, Carnets d'Atelier de Sociolinguistique n°11, sous la direction de Ann-Birte Krüger, Nathalie Thamin et Stella Cambrone-Lasnes, pp.169-189.
YOUNG, A. & MARY, L. (2016) Autoriser l’emploi des langues des enfants pour faciliter l’entrée dans la langue de scolarisation. Vers un accueil inclusif et des apprentissages porteurs de sens, La nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation (NRAS), N°73, 1e trimestre, pp.75-94.
YOUNG, A. (2011) "La diversité linguistique à l’école : handicap ou ressource ? / Linguistic diversity at school: handicap or resource?", La nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation, N°55, La formation de tous les enseignants à la diversité, 3e trimestre, novembre 2011, pp.93-110.
YOUNG, A. & MARY, L. (2009) "Former les professeurs stagiaires à la diversité linguistique à l’école" Langue(s) et intégration scolaire, Le français aujourd’hui. N°164, Association française des enseignants de français, Armand Colin, Paris, pp.87-97.
YOUNG, A. & HELOT, C. (2008) "Parent-teacher partnerships : co-constructing knowledge about languages and cultures in a French primary school." Naldic Quarterly, 6(1), 7-9. Naldic (National Association for Language Development in the Curriculum), Luton, England.
HELOT, C. & YOUNG, A. (2003) "Education à la diversité linguistique et culturelle : le rôle des parents dans un projet d'éveil aux langues en cycle 2". LIDIL (revue de linguistique et de didactique des langues), Le plurilinguisme en construction dans le système éducatif: contextes, dispositifs, acteurs, hors série, LIDILEM, Université Stendhal, Grenoble 3, France. pp.187-200.